«Алтыншы бекет»: Біздің қызметіміз қауіпті әрі қиын
Отандық ішкі нарықтың комедиялық жобалармен қанығуы продюсерлердің жаңа жанрларға бет бұруына немесе киноға арналған өздері үшін көнерген тақырыптарды табуға тырысуына жол ашуда. Сонымен, экшн элементтерімен түсірілген, наурыз айында кинотеатрларда көрсетілімге шыққан әскери драма «Алтыншы бекет» аздап басқаша көрінеді, соған қарамастан режиссер Серікбол Өтепбергеновтың комедиядан алшақ толықметражды дебюті отандық айналымға дейін жетті.
Сюжеттің ортасында бұрынғы сыныптастар Ерлан мен Дәуреннің оқиғасы. Осыдан біраз жыл бұрын бір сыныптас қызға ғашық болған екеуін тағдыр түрмеде кездестірді. Ерлан – ұлттық ұланның қатаң тәртіптегі түрменің жедел қызметіндегі жауынгері, ал Дәурен дәл сол сыныптас қыздың өліміне кінәлі ретінде сотталған қылмыскер.
Кезекті оқиғада Дәурен қашуға дайындалып жатқан экстремистік топтың ортасына тап болады, ал Ерлан барлық мүмкіндікті пайдалана отырып, қашуды тоқтатуы тиіс...
Әдетте, билік пен құқық қорғау ұйымдары жайлы түсірілген фильмдер күлкі шақырып, ұйқыны келтіргеннен басқа ештеңе бермейтін. Дегенмен, әскердің және полицияның беделі мен имиджін үнемі қолдау қажет, әсіресе, фильмдер мен хикаялар арқылы.
Қандай да бір ғажайыптың көмегімен Серікбол Өтепбергенов «Алтыншы бекет» фильмін Ұлттық ұланның сап түзеу көрінісі мен фильмнің бас серіктесі бейнеленген үгіт-насихат ретінде емес, нағыз кино ретінде көрсете алды.
Тәуелсіз (салыстырмалы) әскери драма «Алтыншы бекет» үшін бұл әдеттегіден де ауқымды, сценарий бойынша біркелкі болмады. Мәселе мынада, сюжеттің негізінде 2010 жылдың маусымындағы қатаң түзеу түрмесіндегі шынайы қашу оқиғасы жатыр. Бекетте тұрған қатардағы жауынгер Ербол Отарбаев қашқындар тобына оқ жаудырды. Отарбаев үш қашқынды өлтіреді, бірақ өзі де білегінен жараланады.
Отарбаев екі басты кейіпкердің бірінің прототипі болды және картинада Санұржан Сүлейменов сомдаған кейіпкердің ерлігін шынайы көрсетуге тырысуы фильмнің ортасындағы сюжетте байқалады. Ал көркем фильмнің контекстінде қарама-қайшы кейіпкер соңына дейін жетпейді.
Бұдан бөлек, сценарий авторларына қақтығыстар мен ерекше кейіпкерлерді суреттейтін болғандықтан, түрмедегі сюжеттік тұстарды жазу қызығырақ болғаны байқалады. Сондықтан, фильмнің алғашқы жартысы қашып шыққаннан кейінгі оқиғаларға қарағанда әлдеқайда қызықты көрінеді. Себебі, одан ары қарай Ұлттық ұлан иесіз қалғандай көрінеді. Көрерменді қашқындармен (оның ішінде үнемі құрбан болатын Дәуреннің оқиғасымен), сондай-ақ арнайы құрылымдар түріндегі әскери техникамен сендіру қиын.
Фильмнің артықшылығы ретінде сапалы қойылған экшн-сахналарды байқамау мүмкін емес, дәлдікпен берілген стилистика және әдемі үйлескен әуен (кейде әуен тым көп секілді) де тамаша. Актерлік құрам тең дәрежеде ойнайды. Дегенмен, эстремистік топтың басшысының рөліне лайықты таңдалған Серік Салқынбаевты ерекше атап өтуге болады.
Толықтай алғанда, «Алтыншы бекет» - көлеміне қарамастан, сюжеті мен құрылымы жағынан кинотеатрдан гөрі телеарналық экранға көбірек үйлесетін тең дәрежедегі атыс-шабыс фильмі.
Киноға барған Кәрім Қадырбаев
Оцените рецензию
пікірлер жоқ, бірінші болыңыз
Пікір қалдыру үшін